fbpx Skip to main content

Instagram, her geçen gün artan kullanıcı sayısı ile basit bir fotoğraf- video paylaşma uygulaması özelliğinden uzaklaşarak; markalar, içerik üreticileri ve işletmeler için bir ticari savaş alanına ev sahibi olma özelliğini sürdürüyor.

2020 yılı itibariyle Türkiye’de 38 milyon aktif Instagram kullanıcısının bulunması, bu savaşın ne kadar stratejik olduğunu ve ayrıca boyutunun da ne denli büyük olduğunu bir kez daha ortaya koyuyor.

Sürekli gelen yeni özellikler, kitlelere ulaşmak için Instagramı kullanan içerik üreticileri arasındaki rekabeti daha da kızıştırıyor. Her yeni güncellemeyle markalar stratejilerini yeni baştan kuruyor.

Bu güncellemelerin en önemlilerinden birisi de 5 yıl önce hayatımıza giren ‘Instagram Hikayeleri’ özelliği. Uygulamanın güncel tasarımında akış sayfasının en üstünde konumlanan, içinde fotoğraf veya video yer alan bu küçük yuvarlak baloncuklar zamanla Instagram’ın en popüler paylaşım yöntemi haline geldi.

Hikayeler nasıl bu kadar popüler hale geldi?

Uygulamaya giriş yapan kullanıcılarının ilk karşılaştığı içeriklerin artık hikayeler olması, anlık paylaşılabilmesi ve 24 saat içinde kaybolması hikayeleri 2020 itibariyle günlük olarak 500 milyondan fazla yayınlanan veya izlenen bir paylaşım türü haline getirdi. Ayrıca hikayelerin gönderilere göre daha kısa sürede hedef kitleyle doğrudan iletişim kurma imkânı sunması ve etkileşimin daha yoğun olması bunda belirleyici unsur oldu.

Peki hikayeler özelliğini ne kadar doğru veya etkili kullanıp kullanmadığınızı hiç değerlendirdiniz mi? İşte size hem geçmişte paylaştığınız hikayelerinizi analiz edebileceğiniz hem de yeni oluşturacağınız paylaşımlarınızda göz önünde bulundurmanız gereken tavsiyeler.

                   1. Başa Tutturulmuş Hikayeler Oluşturun

Bir kullanıcı paylaşımınızı gördüğünde veya instagram profilinizi ziyaret ettiğinde sizi daha önce hiç duymamış olabilir. Pek çok kez iyi bir instagram biyografiniz olması gerektiğini duymuşsunuzdur. Başa tutturulmuş hikayeler sayesinde temel birkaç cümleden oluşan biyografiniz dışında markanızı; projelerinizi ve ürünlerinizi görsel içeriklerle zenginleştirerek çok daha etkili bir şekilde ziyaretçilerinize sunabilirsiniz.

                  2. Fenomenlerle İşbirliği Yapın

Fenomenlerle iş birliği yapmak instagramın şüphesiz en büyük trendlerinden birisidir.  Anlaşma yaptığınız bir fenomenin projenizi veya ürününüzü anlattığı hikayeler profilinizin trafiğini ciddi şekilde artırmanıza yardımcı olacaktır.

Örneğin bir fenomenle yapacağınız ortak bir canlı yayın veya hesabınızı bir günlüğüne kendi paylaşımlarıyla yönetmesi tarzında özel içerikler kitleniz tarafından daha doğal bir reklam yöntemi olarak kabul görecektir.

                3.Anketler Oluşturun- Küçük Yarışmalar Düzenleyin

Takipçilerinize yönelik oluşturacağınız anketler ve minik yarışmalar hem kitlenizle etkileşiminizi artıracak hem de sizin için bir araştırma fırsatı oluşturarak doğru hedeflenmiş içerikler üretmeniz için ilham kaynağı olacaktır.

Örneğin gezi ve seyahat konuları üzerine içerik üretiyorsanız, takipçilerinize nereye seyahat etmek istedikleri veya beğendikleri yerler hakkında mini anketler düzenleyip sonuçlara göre talep gören yerlere yönelik paylaşımlara daha çok ağırlık verebilirsiniz.

                4.Etiket (hashtag) ve Konum Bilgisi Kullanın

Hikayelerinizde paylaştığınız içeriklerle paralel olarak kullanacağınız etiketler bu etiket gruplarını takip eden kullanıcıların ilgisini çekecektir. Bulunduğunuz sektörün trendlerini takip edip, bununla uyumlu anahtar kelimeleri ve ilgi çeken etiketleri kullanarak profilinizin trafiğini artırabilirsiniz.

Ayrıca projelerinizin gerçekleştiği konumların bilgisini de hikayenize ekleyerek yeni iş birlikleri oluşturabilir, tesadüfen o konumda bulunan kişileri varlığınızdan haberdar etme fırsatı yakalayabilirsiniz.

               5.Hikayelerinizi GIF, Sticker ve Animasyonlarla Renklendirin

Her geçen gün Instagram da dahil olmak üzere pek çok sosyal medya uygulaması, kullanıcılarının içeriklerinde GIF, sticker ve animasyon figürleri kullanmalarını teşvik edici pek çok adım atmaktadır. Hikayelerinizde tasarımla bütünleşecek şekilde bu yenilikleri kullanmak hem paylaşımlarınızı süsleyecek hem de kitlenizle olan etkileşiminizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

               6.Memnuniyetleri Paylaşın

Markanıza gelen olumlu geri dönüşleri veya başka markalarla gerçekleştirdiğiniz pozitif iş birliklerini hikayelerinizde paylaşın. Bu paylaşımlar marka imajınızın ciddi şekilde güçlenmesine katkı sağlayacaktır.

Ayrıca bu tarz içerikler kitleniz içerisinde sizinle iş birliği yapmayı hedefleyen potansiyel unsurları harekete geçirmekte yardımcı olacaktır.

Leave a Reply