Kurumsal web siteleri ve kurumsal bloglar markaların hedef kitlesiyle ilk tokalaşma anı! Sadece 1 dakikaklık süren asansör konuşması gibi.
Elektrik aldı aldı, yoksa bir daha kazara düşse de, saniyeler içinde çıkacaktır sitelerimizden. Peki neden kurumsal siteler hedef kitle tarafından sadece çağrı merkezi telefonu veya adres aramak için ziyaret ediliyor hala?
Çünkü hala bazı büyük (!) kurumsallar yüzyıllar öncesinin stratejileriyle hareket ediyor. Onlar için kurumsallaşmak, markalaşmak, holdingleşmek, halktan çok farklı bir dil kullanmak, bazı jargonlarla kafasını karıştırmak anlamına geliyor hala. Oysa Einstein ne der: “Bir şeyi basit anlatamıyorsan, iyi öğrenmemişsin demektir.” Bugün artık içerik pazarlama ile bu kurallar değişiyor.
Yeni iletişim kanunları şunları söylüyor:
- Teknik jargonları bir kenara bırakın, hedef kitlenizin dilinden konuşun. İçerikleriniz hedef kitlenizin arama motorlarındaki “arama” davranışıyla örtüşsün. Kısaca hepsi SEO uyumlu olsun.
- Onlara sıcak ve samimi bir dille hikayenizi anlatın, onlarla konuşun.
- Web siteniz bir kez yapılıp bir daha hiç uğranmamış, mezarlık gibi görünmesin, sürekli yeni konularla güncelleyin.
- Grafik ve karikatürler kullanın, onlara güne güzel bir başlangıç yapmaları için arada newsletter gönderin.
- Web siteniz en büyük iletişim platformunuz! Hedeflerinizi büyük tutun, dünya çapında tüketicilere ulaşmak için hakkınızda konuşulmasını sağlayın.