fbpx Skip to main content

Sosyal medya pazarlamanızı nasıl daha etkin bir hale getireceğinizi ve büyük markaların izlediği yöntemleri merak ediyorsanız aşağıdaki öneri ve örneklere mutlaka göz atın. 

Sosyal medya yönetiminizi iyileştirmenin en iyi yollarından biri, bu mecralarda adından söz ettiren markaların işlerini incelemektir. İşte sosyal medyada başarılı olan, en fazla etkileşime sahip markaların stratejilerini çizerken önemsedikleri 10 etken:

1. Marka Toplulukları Yaratın

Facebook’un 2015 Ocak ayı başında yaptığı açıklamaya dayanarak, Forrester Research, kullanıcıların haber akışlarında daha az promosyonlu içerik göreceklerine işaret etti. Buna bir çözüm getirmek isteyen markalar da kendi web siteleri üzerinde alternatif alanlar yaratmaya başladılar. Bu alan üzerinden, takipçilerin başka hiçbir yerde karşılarına çıkmayan, tamamen özgün içerikler ile iletişim kurulması amaç edinildi.

Kullanıcıların hangi içeriklere ilgi gösterdiklerini birebir takip ederken, indirim ve promosyonlar vasıtasıyla etkileşim sağlamak için etkili bir yöntem.

2. Düzenli Bir YouTube Planınız Olsun

Eğer video içeriklerin sosyal medya stratejinizde önemli bir yeri varsa, o zaman bu konuda aktif bir duruş sergilemelisiniz. Bunun için YouTube kanalınıza düzenli aralıklarla yeni videolar eklemeyi ihmal etmeyin.

En iyi markaların iki haftalık periyottaki performansları incelendiğinde, YouTube kanallarına ortalama sekiz video ekledikleri gözlemlenmiştir. Videoların ortalama süresi ise 3:08 dakikadır.

Kanalınıza eklediğiniz videoların fazla uzun olmasına gerek yok. Ancak tutarlı bir çizgide gitmek de önem taşıyor. Orbit Media’nın yaptığı araştırmaya göre, optimum video uzunluğu 3 ile 3.5 dakika olarak belirtiliyor. ComScore ise yayımlanmış online videoların ortalama süresinin 4.4 dakika olduğunu gösteriyor. Markanıza en uygun stratejiyi ve video süresini belirlemenizde fayda var.

3. Takipçilerinizin İsteklerini Karşılayın

Mevcut web sitesi ve ürünler hakkında destek almak için, kullanıcılar her geçen gün sosyal medyaya daha güveniyorlar. Facebook sayfanıza gelen yorumlara ve Twitter’daki notifikasyonlara dikkat edin. Cevap verme sürenizi minimuma indirin. Sosyal medya üzerinden gelen herhangi bir soru veya şikayet karşısında en kısa sürede cevap vermeye özen gösterin. Bu tutumunuz, beğenilme ve paylaşma sayısını etkileyeceği gibi, sosyal medyadaki etkinizi de arttıracaktır.

4. Instagram’da Etki Yaratın

Instagram, son yıllarda yaptığı çıkışla birlikte hala en hızlı büyüyen 10 mobil uygulama arasında ve görünen o ki, instagram üzerinden yapılan paylaşımlar Facebook’a göre 15 kat daha fazla etkileşim alıyor.

Farklı sosyal medya kanallarınızı entegre bir şekilde kullanarak, bu mecralardaki etkileşiminizi yükseltin. Örneğin, Instagram fotoğraflarınızı Twitter hesabınızdan da paylaşmanız daha etkin sonuçlar elde etmenizi sağlar. Tıpkı Playstation’ın yaptığı gibi. Instagram profillerinde yer alan bir fotoğrafı, Twitter hesabından da paylaşmaları büyük bir fark yaratarak tam 59,000 beğeni almalarını sağladı.
Instagram’a her gün yaklaşık olarak 55 milyon fotoğraf yükleniyor. Eğer hala Instagram hesabınız yoksa, markanızı bu kalabalığın içinde konumlandırmanın vakti çoktan gelmiş demektir. Unutmayın, farklı platformlar bir arada kullanıldığında, ortaya olağanüstü sonuçlar çıkabilir.

5. Markanızla İlgili Gündem Konularına Dahil Olun

Bazen bir marka için gündemdeki konular hakkında yorum yapmanın ne kadar zor olduğu ve bunun takipçilerden tepki alma riskini içinde barındırdığı ortada. Ancak online bir şirketseniz, bazen o kadar da zorlayıcı olmayabilir. Buradaki anahtar nokta, gerçekten firmanızla veya sektörle ilgili gelişmelere yer vermeniz.

Dünyanın en büyük online mağazalarından biri olan Etsy, tarafsız internet paketiyle ilgili ABD Başkanı Obama’ya Twitter üzerinden yaptığı iletişim, buna bir örnek olarak verilebilir. Nötr bir şekilde, kendi sektörlerini de etki altına alan bu olumlu gelişme karşısında tutumlarını kısaca belli ettiler ve planın ayrıntılarını içeren bir linkle de kullanıcılarını haberdar etmiş oldular. 

Firmanızla veya sektörünüzle bağlantılı olduğunu düşündüğünüz konuşmalara dahil olmanız, takipçilerinizi rahatsız hissettirmek yerine bilgilenmelerini sağlayacaktır.

6. Olumsuz Yorumları En Aza İndirin

Sosyal medyaya dahil olan her marka, platformların yapısı gereği kendilerini olumlu ve olumsuz yorumlara açmış olurlar ve bunun önüne geçmek mümkün değildir. Ancak müşterilerinize anında yapacağınız geri dönüşler sayesinde bu olumsuz sesleri azaltmanız mümkün.

Sosyal medya kanalı üzerinden gelen negatif dönüşlere hemen cevap vermeye özen gösterin. Müşterinizin markanızla olan deneyimiyle gerçekten ilgilendiğinizi ve yaşadığı probleme çözüm bulmak için çabaladığınızı hissettirin. Daha da önemlisi, bunun için gerçekten çabalayın. Yapılan şikayetlerin ne kadar küçük veya büyük olduğunun önemi yok. Müşterilerinizle doğrudan iletişime geçmeniz, onları önemsediğinizi gösterecektir.   

Tıpkı Subway Restoran zincirinin yaptığı gibi:

Müşterilerinizi dinlemek, aynı zamanda önceden fark etmediğiniz bir sorunu çözmenize de olanak sağlar.

7. Kullanıcıları Hedef Sayfalara Yönlendirin

Hedef sayfa (Landing Page), hedef kitlenizin ürünlerinize ulaşıp satın alma gerçekleştireceği en uygun yerdir. Bu, ana sayfanız da olabilir, sosyal platformlarınız da olabilir. Sosyal medyayı, potansiyel müşterilerinize ilgili linkleri ulaştırabileceğiniz bir platform olarak kullanın. 

Örneğin Youtube sayfanızda hem web sitenizin, hem de Facebook, Twitter ve Instagram profillerinizin linkine yer verebilirsiniz. Veya Youtube’a eklediğiniz bir videoda yerleştirmiş olduğunuz ürüne, ürünün satın alma sayfasına yönlenen bir linkleme yapabilirsiniz.

Hedef sayfalar, bir markanın pazarlama stratejisinin ana merkezinde yer almaktadır, çünkü takipçilerinizin, sizin onların görmelerini istediğiniz sayfalara yönlenmesini sağlar.

8. En Uygun Tweet Zamanını Bulun

Günün hangi zamanlarında tweet gönderilmesinin en iyi olduğu konusunda kesin ve net bir sınır yok elbette. Bir marka için en iyi işleyen gün ve saatler, bir marka için hiç uygun olmayabilir. Takipçilerinizin hangi günlerde online olduklarına ve ne zaman iletişim kurmayı tercih ettiklerine göre belirlenir.  Twitter planınızı oluştururken birçok deneme-yanılma sürecinden geçeceksiniz. Twitter aktivitenizi inceleyin, markanızın hangi zamanlarda en çok etkileşim aldığına göre planınızı yeniden çizin.

Örneğin, Sony yaptığı iki haftalık çalışmanın sonucunda Pazar ve Çarşamba sabahı paylaşılan tweet’lerin daha fazla etkileşim aldığını gözlemlemiş. Bu tabii ki herhangi bir markanın nihai karar elde etmesi için yeterli değildir. ancak Sony’nin takipçilerinin bu zamanlarda online olduğu sonucunu çıkarabiliriz.

9. İlgili Hashtag’ler Kullanın

Takipçileriniz tarafından anında fark edilmek için, düzenli olarak marka ve ürünlerinizle ilgili hashtag’ler kullanın. Burada önemli olan, yarattığınız etiketlerin markanızla doğrudan bağlantılı olmasıdır. Bu sayede Twitter planınızda yer alan paylaşımlarınızı kategorize etmeniz de kolaylaşacaktır.

Örneğin Samsung, ne zaman bir ürünüyle veya onunla alakalı bilgi paylaşacak olursa, bu paylaşımı #SamsungTips etiketini kullanarak yapmaktadır.

10. Vine Videolarının Gücünü Keşfedin

Twitter’da ilgi çekmek mi istiyorsunuz? O zaman Vine’da içerik üretmek için biraz zaman ayırabilirsiniz. Bu sayede kısa ve etkili bir dokunuş gerçekleştireceksiniz.

Vine sayesinde, markanızı ve ürünlerinizi birçok yaratıcı yolla tanıtabilirsiniz. Platformu nasıl daha etkin kullanacağınız konusunda yapacağınız birkaç araştırma, size ilham vermede yardımcı olacaktır.

Samsung Mobile’ın Twitter üzerinden paylaştığı, sadece 6 saniye süren Vine videosunun performansına bakın. S Pen’in tanıtımı için, takipçilerinin etkisini doğrudan yakalayacak bir Vine Videosu paylaşarak, sadece Twitter’da 1,30 etkileşim almış durumdalar. Vine’da ise bu sayı 3000’e çıkmış durumda.

https://vine.co/v/OOx9zDUKMHl 

Leave a Reply