fbpx Skip to main content

Türkiye’nin ilk ve tek kadınlar için spor ve yaşam merkezi” slogonıyla 2006 yılından bu yana hizmet veren B-Fit, kadınların ve gelecek nesillerin yaşam kalitesini yükseltmek, onları beslenme ve egzersiz konularında bilinçlendirmek üzere açtığı blogu için Turuncu İçerik Atölyesi’ni seçti.

B-Fit’i duymayanınız yoktur. Sekiz yıl önce küçük bir fikirle Türkiye’nin ilk ve tek kadınlar için spor ve yaşam merkezi sloganıyla kurulan B-Fit’in kurucusu Bedriye Hülya, kendini kadınların sağlıklı yaşamasına bireyselliğine ve girişimciliğine adamış, ne istediğini bilen bir girişimci. Hal böyle olunca başarı da kendiliğinden geliyor. B-Fit bugün tam 51 ilde 230 merkezle tam 180 bin kadına hizmet veriyor.

İçerik pazarlamanın gerekliliğinin de farkında olan markayla yollarımız geçtiğimiz Haziran ayında kesişti.Onların, yeni hazırladıkları blogları ve sosyal medyaları için kullanıcı sadakatini arttıran, işlevsel, hedef kitleleriyle uyumlu bir içerik stratejisine ihtiyaçları vardı. Bizim ise kaliteli içeriklerimizi yaymak için bir mecraya.

1. adım: Hedef kitlelerini gözlemledik

Bir içerik pazarlama stratejisinde aslolan hedef kitleyi doğru belirlemektir. Evet, iyi brief her şeydir! Ama daha iyisi o hedef kitleyi mümkünse yerinde tespit etmek, alışkanlıklarını, deneyimlerini, hedeflerini bizzat gözlemlemektir. Biz de öyle yaptık. Ofisimize en yakın B-Fit’te birkaç gün geçirerek hedef kitleyi analiz ettik.

2 adım: İçerik stratejilerini belirledik

Merkezde geçirdiğimiz günler sonrasında artık hazırlayacağımız içeriklerin türünden, üslubundan, formatından emindik. B-Fit kadınına özel içerikler, tıpkı kendileri gibi açık ve net olmalıydı. Onların fazla süslü cümlelerle, uzun laf kalabalıklarıyla, dolaylı anlatımlarla işleri yoktu. Zamanları değerliydi ve kısa zamanda maksimum yararlı, benzersiz bilgilere sahip olmayı önemsiyorlardı.

3 adım: Anahtar kelimeleri seçtik

İçerik ne kadar kaliteli olursa olsun SEO’suz bir hiçtir! SEO dozu kaçtıkça da içerik lezzetsiz bir hal alır. Her ikisini dengede ve işe yarar bir şekilde ayarlamak gerekir. Tüm müşterilerimizde olduğu gibi B-Fit için de anahtar kelimeleri en işlevsel şekilde özenle seçtik ve makalelerimizin arama motorlarında ilk sıralarda çıkmasına katkıda bulunduk.

4 adım: Editoryal takvimi belirledik

Bir içerik pazarlama stratejisinde en önemli şey, iyi bir editoryal takvimdir. Ancak müşteri hiçbir zaman tek bir öneriyle gelinsin istemez. Tüm müşterilerimize olduğu gibi B-Fit için de gündemi ve önemli günleri göz ardı etmeden, birden çok öneriden oluşan bir takvim hazırladık ve değerlendirmelerine sunduk. Onayın ardından gelecek aylar için de aynı stratejiyle devam ettik.

Leave a Reply